fredag 15 februari 2008

uppdatering den fantastiska hagen


Hästarna har nu bott i sin fantastiska hage i snart två månader och jag har märkt två bra saker. Först och främst har Lucky gått ned i vikt, kanske 10-20kg. Hon var inte fet innan men nu är hon i riktigt fin form! Det kan naturligtvis förbättras ytterligare men man får ta det man får.
Sedan tycker jag att Tubbe rör sig bättre nu, han ser helt enkelt mjukare ut i kroppen och håller framför allt inte upp benet lika ofta, om ens något alls.
Och det känns verkligen toppenbra eftersom jag haft lite dåligt samvete över att jag inte hållit igång honom så mycket som behövs.
Allt som allt tycker jag att det är ett bra kvitto på att det var en bra idé att göra om hagen. Sedan är det naturligtvis härligt att inte höet blåst bort när det varit blåsigt senaste dagarna, eller att det inte snöat över när vi fått snö. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar