onsdag 25 februari 2009

Milstolpe!

Idag har vi haft några riktiga milstolpar här på gården.
Zelda har fått papperet ifrån Skatteverket så nu har hon fått hela namnet på papper, Zelda Margareta Eleonor Landfors heter hon. Margareta efter både min och sambons mamma och Eleonor efter min moster och så fick hon min sambos efternamn. Dessutom har hon varit till läkaren på rutinkontroll för första gången sedan vi kom hem från BB, allt väl! Växer både på bredden och längden, precis som hon ska.

Nästa stora grej är att veterinären varit här och tagit stygnen på Tubbe och det såg jättefint ut! Allt är naturligtvis relativt, han ser ju fortfarande ut att ha varit med om en bilolycka verkligen men det har läkt bra! Och han stödjer bra på benet och är jättesnäll att lägga om bandage och rengöra etc.

Nu vågar jag lägga ut bilder på hur det ser ut dessutom, nu när det inte är fullt lika blodigt och hemskt. Först en bild på hans nos som veterinären gjorde ett fantastiskt jobb att få ihop! Det syns ju knappt alls att det var så uppskuret som det var!
Sedan en lite närmare bild på de två såren på bringan och benet, nu när stygnen är borttagna. Det började blöda lite från där stygnen suttit när hon var där och grejade men huden hade läkt ihop bra tycker jag!

Tack alla som har stöttat mig hittils! Nu håller vi bara tummarna för att det fortsätter såhär bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar