måndag 21 september 2009

Edge och Glove

Nu har jag också fått prova Glove! Jag var ute och red igår med de nya Glove på Ironias framhovar och det gick jättebra! Hon har ju egentligen såna hovar som inte är de lättaste att få boots att sitta bra på så jag tror jag hade fyra olika storlekar med mig när jag skulle prova ut dem och jag stod och velade säkert en halvtimme eller mer när jag försökte avgöra vilken av bootsen som satt bäst och om de över huvud taget skulle kunna funka på henne.
Men det gjorde de! Storlek #2½ sitter som ett smäck på henne både när hon var nyverkad och nu när det snart är dags för verkning igen. Vi har inte tokgalloperat något ännu men de satt fint i traven i alla fall.
Och de är verkligen enkla och smidiga att sätta på! Faktiskt lika enkla som Epic plus att man slipper stänga annat än kardborren på gaitern. Inga problem ens för min medryttare men nu har hon börjat plugga nere i Uppsala så nu får jag ta upp ridningen själv igen.

Edge eller Bare har hon på bakhovarna för där är det tyvärr kört, hon har för avlånga hovar bak så det funkar inte alls. Jag är fortfarande väldigt glad i Edge, de är verkligen en bra "korsning" mellan Epics och Bares fördelar. Lika lätta som Epic att sätta på och flexibel när det gäller konstiga hovar men lika bra för hovmekanismen som Bare och klår både Epic och Bare i hållbarhet eftersom stängningsmekanismen är extremt tålig.

Sen vill jag lyfta fram ännu en fördel med Easyboot-sortimentet - ALLA delar går att byta ut! Och det enda som behövs egentligen är en skruvmejsel! Jag har berättat tidigare om att Ironia hade massakerat sina Edge på en ridtur men de är nu fixade och så gott som nya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar