tisdag 26 januari 2010

Kursen

Så är helgens kurs över och det är inte utan att det känns lite tomt här hemma nu när alla farit hem. Det är alltid lika roligt och givande att se utvecklingen hos deltagarna!
Jag får massor av tillfällen att tänka efter vad jag egentligen lärt mig över åren och det är verkligen nyttigt för mig att försöka formulera och lära ut det jag kan, man får ju tänka några varv till helt enkelt.

Jag läste en blogg nyss med ett inlägg som handlade om att inte tillåta sig misshandlas av sitt jobb, att se till att både hjärta och hjärna får vara med och precis så känner jag att jag vill driva mitt företag. Både hjärta och hjärna måste få vara med och jag försöker att alltid se till hästarnas bästa. Det är en av anledningarna varför jag gav upp foderförsäljningen, det är svårt att få en lönsamhet i det när jag allt som oftast säger "men, behöver din häst verkligen kraftfoder??". Sen finns det andra anledningar också, men jag är helt enkelt ingen "bra" foderförsäljerska eftersom jag inte tycker att folk skall ge sina hästar kraftfoder i onödan.

Däremot tror jag på idén att de flesta hästägarna bör ha kunskaperna för att kunna hålla efter hovarna på sin friska häst själv. Även om man fysiskt inte orkar med jobbet själv tror jag att det är bra att ha kunskapen så att man kan avgöra om den man anlitar för jobbet verkligen gör ett bra jobb. För det är ditt ansvar och kan inte läggas på någon annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar