fredag 2 juli 2010

jag får mail ibland

Det poppar in mail lite nu och då ifrån kunder som använder Glove och vill berätta hur bra de funkar för dem. Naturligtvis tycker jag det är jätteroligt att höra men jag kom att tänka på att jag ju kan dela med mig också, så ni andra också får veta hur bra de funkar!

Hej Emma!

Ville bara berätta att jag nu provat rida med Glove bootsen som du provade ut för min häst Blanca i onsdags i Obbola. Det gick hur bra som helst! Ut i skogen, varierande underlag och alla gångarter. Hon gick med dem som hon alltid hade haft dem! Inte de minsta täcken på skav eller obehag. Jag fick på bootsen ganska bra, tyckte det var lite svårare bak, att verkligen få hoven in i bootsen och att låta bli slita i gaitern utan försöka hålla fingrarna mest på plastdelarna. Men det gick väldigt smidigt ändå, är nog en vanosak. Det kom in lite sand och grus i bootsen under ridturen men det var inte mycket, har förstått av det jag läst att det inte är ovanligt att lite kommer in men att det ska inte vara något problem? Är nog viktigt att hoven är ren innan också.
När hoven växer och om de går mer sönder, är det läge att kaske raspa lite mellan verkningarna (som min hovslagare gör) så att kanten är jämn och bootsen passar bättre i hoven?
Det känns verkligen att man har bra fäste och även när det är hårdare underlag eller steningt så känns det väldigt stabilt för hästen att gå fram var som helst! Så här länge är både jag och Blanca mycket nöjda och ser fram emot nästa ridtur!

Hälsningar Marja-Liisa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar