lördag 9 juli 2011

Hästival + höskörd = långa dagar

Hästivalen är i full gång men samtidigt är det så fint väder så vi tar in höet också! Jag känner mig väldigt kluven som inte kan vara överallt samtidigt men tack vare fantastisk hjälp av Jenny med familj, Jonas, min pappa och Johan har vi fått in sju lass här på backen idag! Och barna har levt rövare, badat, fikat etc så fast det vart sent för dem tror jag de haft det rätt bra ändå! :-)
Imorgon blir det några lass till men hur många är svårt att säga. Det närmast vägen var lite väl mycket smörblommor tyckte jag men tydligen var det fint längre ned.
I fjol fick vi in 13-14 lass men då kunde vi bala och skicka iväg en hel del hö till både hästar och får som behövde det. Och fortsätter det fina vädret har vi chans att fylla även nedervåningen i år. Den har ingen tork men är det torrt och fint räcker det att bara salta mellan varven. Och även torken behövs inte köras så mycket i år som tidigare år! Jag älskar min hötork, men det är dyyyrt att måsta köra den dag och natt i flera veckor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar