tisdag 30 april 2013

Sista april-rycket

Det är inte ett aprilskämt, vi fick snö igår/inatt!!!
Det håller visserligen redan på att töa bort till en gråslaskig sörja men i morse var världen så vit att jag fick ont i ögonen.

Igår verkade jag min gammtant. Första gången jag gjorde mer än kratsade hovarna på flera månader! Hon har varit negligerad i vinter här och bara blivit verkad när vi tydligt sett att det behövts så för att få ordning måste jag nu verka var fjärde vecka en period för de har naturligtvis förfallit något så hemskt!
Inte för att hon haft särskilt fina hovar någonsin, men bättre än sådär kan de iaf. Bra läge att testa något nytt botemedel mot strålröta iaf! Får väl se om jag hittar något undermedel den här gången.
I somras fick jag testa en tub som sades vara superbra, men som vanligt blev jag inte så imponerad. Den visade sig innehålla tjära, var jättesvår att applicera och gav inget synbart resultat.
Så jag håller mig än så länge till Blåspray från Delaval för de som bara har lite sumpiga strålar och de som har skitdåliga strålar får försöka testa sig fram med silverprodukterna, kopparsulfat, och diverse andra kurer. Efter att ha gått igenom foderstaten förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar