tisdag 21 maj 2013

artikeltips

Jag är bebisnappad vilket gör att jag sitter tillbakalutad i min fantastiska kontorsstol med gungfunktion med bebisen sovandes på bröstet och kan därmed inte göra så mycket annat än eventuellt surfa lite på nätet. Så blev jag tipsad om denna artikel
http://www.thehorse.com/articles/31912/veterinarian-reviews-the-barefoot-concept

Trevlig saklig information men den missar en rätt stor grej för den handlar bara om att ställa om från skodd till barfota. Varför sko hästarna alls till att börja med? Det är väl trevligt att sko av en häst, jag säger inget om det, det är ofta en rätt häftig resa. Men för hästens del är det mycket bättre att fortsätta ha dem barfota ända från start. Bra regelbunden verkning också förstås. Mina hästar Lucky och Kirah har aldrig haft skor och jag skall inte säga att de aldrig har några problem med sina hovar men de har långt bättre hovar än många andra jag sett och de har ju inte behövt "ställa om" annat än mellan olika aktivitetsnivå eller årstidsväxlingar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar