söndag 15 augusti 2010

Idag har vi flyttat hästarna hem till mig igen och som vanligt var det en syn... ;-)
Två kompisar red Docken och Ironia och jag körde Tubbe och hade Kirah fastknuten i selen à la brukskörning med sto + föl, men även Lucky fastknuten i vagnen så hon kunde gå antingen bredvid eller bakom. Båda två med säkerhetsknutar naturligtvis så att man snabbt och lätt kan slita lös dem om något skulle gå snett men det gick toppenbra!! Lite knackigt precis i början men de hade snart hittat en bra rutin på hur de skulle gå.
Fem hästar på tre personer, det kändes ganska maffigt!

Men tro inte att jag för ens en sekund kunnat släppa funderingarna på Tubbe. Det äter upp mig inifrån och ut att grubbla över hur jag skall göra med den hästen. Jag skall försöka pricka in telefontiden på kliniken imorgon så jag får grubbla tillsammans med veterinären.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar