onsdag 9 mars 2011

Lite upp och lite ner

I morse fick jag beskedet att min hårddisk inte gick att rädda. (ni vet, den som kraschade) De hade kunnat läsa bara några procent av datan. Men så nu i kväll fick jag nytt besked, de hade lyckats fixa någonting så de hade gott hopp om liv, men för att få ut datan behövdes delar som skulle göra det hela mycket dyrare än jag hade räknat med. Det blir ett knivigt beslut, ska jag eller skall jag inte?

För övrigt blev jag lite förvånad häromdagen. Pga hönsen har jag varit inne på ett forum som heter alternativ.nu, de har en av de mest aktiva hönstavlorna vad jag vet i alla fall. Men de har även en liten del för hästar och självklart har jag varit in dit ibland också, för att kolla. Och döm om min förvåning när barfotaverkning dyker upp i en tråd, i samma andemening som "barfotataliban" och "sekt".
Jag ledsnade ju på att diskutera barfotaverkning på Bukefalos av den anledningen att det alltid var samma visa, om och om igen! Jag kunde förklara och visa på bilder och länka till bra information men i slutändan kom de bara fram till att visst, jag kanske var shyst men alla andra var ändå barfotatalibaner allihopa som bara plågade hästarna. Som en trasig LP...
Men nu på alternativ.nu var det alltså som att vrida tillbaka klockan, det är som om inget har hänt åt endera hållet. Medans jag tydligen går omkring i min egna lilla bubbla för de flesta häromkring vet ju vem jag är och vad jag kan och frågar de mig något är det för att de är genuint intresserade av svaret.

-It'll all work out in the end!
-How??
-I don't know! It's a mystery!
(Shakespeare in love)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar