onsdag 13 april 2011

en bra vårdag

Ibland är det skönt med en sambo som tycks veta bättre vad jag mår bra av än vad jag själv gör.
Idag till exempel sparkade han ut mig att rida när han for och hämtade Zelda på dagis. Jag for bara en liten kort tur med Ironia längs med vägen men det var så himla härligt efter att ha suttit framför datorn hela dagen!
Ironia var så pigg och positiv hela vägen att jag blev alldeles glad :-)
När Johan och Zelda kom hem tog vi ut Lucky så fick jag och Zelda borsta och sela medans Johan packade en hösäck som hon sen fick dra ut. Däremellan och efteråt fick Zelda rida på Lucky några vändor på gården.

För övrigt måste både Lucky och Kirah verkas, men Ironia var inte alls lika akut. Det är en av anledningarna varför det tagit emot att fara ut och rida. Dels min egen smärta men även för att jag inte klarar av att gå ut och pyssla om hästarna utan att må dåligt över att de är lång på fötterna. (Yrkesskada!) Men jag har inte ens två veckor kvar av sjukskrivningen för min skadade axel och sjukgymnasten säger att jag verkar hålla tidsschemat, så jag bör ju kunna smyga igång med Lucky iaf och sedan kanske ta två hovar i taget på Kirah typ sista veckan.

För övrigt tog jag äntligen modet till mig och la ut storhönsgruppen på annons och det hann inte ens gå en timme så var de sålda! Till en jag känner i grannbyn dessutom så det känns jättebra :-)
Vad var det för sak!
Kycklingarna är beräknade till helgen och det var en av anledningarna varför jag bestämde mig för att testa att annonsera nu, men jag trodde aldrig det skulle gå fullt så bra! Då kan jag släppa ut dvärghönsen i storhönsburet så får ruvande hönan hela dvärghönsburet för sig själv och sina kycklingar i en vecka kanske innan jag kan plocka bort avgränsningen helt. Så kan pappa få tillbaka sina hundgårdssektioner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar