tisdag 26 april 2011

Trail och sjukskrivningen

Nu är min sjukskrivning officiellt slut. Axeln känns inte helt hundra ännu så jag skall vara försiktig och känna mig för. Första dagen med verkningar imorgon tisdag så jag håller tummarna att det går bra för det är många som väntar på mig nu! (bland annat mina egna hästar...)

Mer information har kommit ut om Easyboot Trail!
Lite tankar från min sida:
  • De är lättare än Old Macs G2, 397-737gram beroende på storlek. Att jämföras med Glove som väger ca 272-400g i jämförbara storlekar, men EasyCare jämför dem själva som vandringskängor motför joggingskor.
  • Storlekstabellen är från Old Macs G2, dvs helt annorlunda motför övriga Easybootslinjen
  • Jag gillar att större delen är syntetmaterial! Det är både lättviktigt och bekymmersfritt när man varit ute i leran, bara att spola av och skrubba lite med en diskborste om skiten sitter lite hårt. (och det gör den förr eller senare)
  • De ser ut att vara lika enkla att få på som RX, vilket inte vill säga lite!
  • Prislappen ser ut att ligga något lägre än Glove! Inte illa, med tanke på att Glove ändå är ganska billiga!
Ironia är känslig både för vikt och för skav men framför allt är hon svår att få bootsen att sitta på. Men Glove funkar ypperligt på henne och jag har ingen lust att ändra en vinnande häst. Kirah däremot har inte samma storlek som sin mor så skall jag prova bootsen för att eventuellt plocka in dem i butiken blir det hon som blir testhäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar