onsdag 18 juni 2008

Sommar!

Kirah har åkt iväg på semester! Min kompis Jenny skulle skicka iväg sitt sto Sawanka för betäckning med en fantastiskt fin hingst men det gjorde att hennes andra sto, Filippa, skulle bli ensam så då erbjöd jag mig att en av mina hästar kunde göra henne sällskap!
Eftersom jag rider Ironia, Tubbe måste extramatas (och det var dessutom skogsbete) och Lucky är rymningsbenägen om man inte stängslar lågt så föll valet ganska självklart på Kirah. Och hon stortrivs! Jag är så glad att det funkat så bra!
Hon blir lite ompysslad av min kompis och slipper plågas av Docken som inte riktigt tycker om henne, och dessutom kommer hon och Filippa jättebra överens!
Nu verkar Sawanka ha gått i brunst nästan direkt när hon kom till hingsten så hon är nog inte borta så länge till, men jag har kommit överens med Jenny att Kirah skall stanna en månad i alla fall så att det inte blir så mycket hattande fram och tillbaka för henne. Hon är ju fortfarande ung...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar