fredag 22 maj 2009

Wow!

Det var min första reaktion idag när de nya bootsen kom :-)

Jag hade haft lite funderingar angående Edge iom att det stod att de var lite tyngre, men det visade sig att de bara var tunga jämfört med Glove. Men jag fick ett ryck och gjorde nåt jag tänkt göra länge, en jämförelse av vikterna de olika bootsen emellan.
Ridboots storlek 2 (och motsvarande)
Epic 478g
Bare 508g
Edge 528g
Glove 318g
Old Mac's G2 498g

Jag blev riktigt imponerad av RX också. Jag öppnade förpackningen och kände på en och tänkte bara YES! Det är såhär de skall se ut! Riktiga lättviktare med mjuk sviktande sula och neoprene hela övre delen. Neoprenen kändes rätt stel men jag vet ju att materialet brukar mjukna snabbt vid använding. Jag vägde några också och en i storlek 1 väger bara 252g, att jämföras med EasySoaker som väger 398g i en storlek som är snäppet mindre.
Den mjuka sulan känns i fastheten nästan som ComfortPads och slits nog snabbare än de på ridbootsen men å andra sidan behöver du ju inte alls samma slitstyrka på en terapeutisk boot utan då är det ju helt klart att föredra en större komfort för ömma, skadade hovar.

Jag vill skriva mer men får återkomma för nu börjar det åska så jag måste stänga ner datorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar