måndag 12 oktober 2009

Fång

Jag var ute och verkade en ny häst häromdagen och i samma stall som hästen jag verkade stod en söt liten häst med fång. Jag såg den först inte eftersom den låg ned under hela tiden jag var där men sen hälsade jag på den ordentligt och den var hur trevlig som helst, trots att den uppenbarligen hade mycket ont.
Tyvärr var jag inte ditkallad för att verka den hästen och när jag pratade med ägar'n såg han bara på mig som om jag var ett ufo. Inte hade den fått någon vettig behandling i alla fall. Hovarna såg ut som skit och jag tror inte att den hade fått träffa någon veterinär heller. Jag erbjöd mig att ta hand om den men eftersom de inte nappade på den idén hoppas jag iaf att de har avlivat den men jag får inget svar när jag ringer...
Jag vet inte vad jag vill säga med mitt inlägg annat än ta hand om era hästar! Och när det väl är dags att avliva, gör det snabbt och utan att tveka! Den där hästen gör mig så ledsen för den har förmodligen inte fått adekvat hjälp och enda jag kan hoppas på är att de avlivade henne strax efter att jag var där för alternativet är att hon har legat och haft ont ända sedan dess...
Får jag inte tag på dem snart kommer jag nog ringa till djurskyddet, se om inte de kan få klarhet i situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar