torsdag 14 oktober 2010

Testat power straps

Jag var ut och red i tisdags och testade då för första gånger Power Straps. Jag har ju hört gott om dem och själv insett nyttan men hur är det inte? Skomakarns barn... Jag fick ju hem remsor första gången redan i somras men hade först och främst ingen aning om vart håltången var någonstans och kände inte att det var så akut, det funkade ju utan eftersom vi rider rätt lugnt.
Men jag måste säga att jag är positivt överraskad och kommer helt klart montera remsor på frambootsen också. Vilken skillnad! Men då har Ironia de knashovar hon har också så bootsen sitter inte helt optimalt, till och med Epic och Bare fick jag mixtra med innan jag hittade en lösning som funkade någorlunda.
Och vart de inte snygga med lite färg så säg :-)
Nu är frågan bara, vilken färg blir det på framhovarna? Det vore shyst med en annan färg så jag snabbt ser vilka som är till fram och vilka till bak. Och färg är bra om vi ändå mot förmodan skulle tappa bootsen, de blir enklare att hitta då. Det lutar mot grönt, eller kanske orange...

Jag tog även en bild på undersidan, där det knappt syns några märken från MaxiGrip dubbarna i vintras. Nu är det snart dags för dem igen och då får jag rapportera om jag blir tvungen att sätta dem i nya hål eller om det går bra att pricka in de gamla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar