torsdag 2 februari 2012

kallt!

Jag har varit ute och verkat hela dagen idag och kom ganska nyss hem såhär mitt i natten. Det var många olika hästar på många olika ställen, vilket är roligt naturligtvis men jag är också ganska trött och frusen.

Vi har över en meter snö vid det här laget. I hagen funkar det så att där hästarna har trampat stigar går det bra att gå men kliver du fel försvinner benet ned i snön, som att gå ned sig i sumpmark kanske? En meter djup som sagt.
Till råga på det så har vi idag för första gången den här vintern fått det riktigt kallt, -30C
Det är nog illa när det är -20C men nu drar jag mig verkligen för att gå ut och jag vet att jag måste för hästarna får inte få slut på hö i sina höautomater när det är såhär kallt. Jag måste fylla på halmen i lösdriften också.
huuuu

Sambon har länge önskat mig en automatisk linbana som fyller på höautomaterna åt mig, det hade suttit fint ikväll. Då hade jag kunnat sitta under en varm filt och trycka på knappar.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag har sedan nga år tillbaka haft mitt sto barfota året runt, vilket fungerar jättebra. Är dock bara självlärd, alltså inte utbildad men jag verkar henne själv. Har försökt leta hovvårdar-kurser men häruppe i norr (bor i Umeå) är det halvsvårt. Hittade till dig via en kompis av samma intresse.
    Håller du nga kurser och isåfall var, när och hur? :) Skulle gärna vilja att ngn tittade på min hästs hovar också, som är utbildad och mer erfaren för att komma med tips och hjälp på de problem vi stött på.

    Mvh Sandra Johansson Umeå
    mail: horse_girl1992@hotmail.com

    SvaraRadera