onsdag 10 oktober 2012

Gravid

Jag har gått och blivit på smällen igen. Högst planerat och efterlängtat men jag förstår naturligtvis att det blir lite besvärligt för mina kunder att tvingas hitta en ersättare. Särskilt som det inte finns någon solklar vikarie sådär rakt av.
För mina kunder i Ö-vikstrakten brukar jag hänvisa till Stina Westman som är utbildad på Nordvik till hovslagare och gått lite kurser i barfotaverkning. Hon faller tillbaka på hovslagarverkning och skoning när hon stöter på problem men annars är hon ok. Och himla trevlig!
Annars har jag en lärling i Ö-vik men hon har sånt problem med ryggen att hon fått pausa sin utbildning. Himla synd för hon är riktigt bra både på att verka och på att hantera hästar.

I Nordmaling och Umeå är jag inte helt säker på vem man kan anlita. Jag hade ju en kollega i Lenie i Umeå men vad jag förstår har hon fullt upp med sitt dagjobb och verkar inte så mycket åt andra längre.

Förra vändan var jag lite mer privat, skrev egentligen inget om det på bloggen förrän Zelda hade tittat ut och berättade för mina verkningskunder allt eftersom jag besökte dem efter att tredje månaden hade gått och missfallsrisken hade minskat. Den gången var det mer än en kund som ovetandes ringde mig för att boka en tid när jag gick med stormage och hade fått sjukpenning pga foglossningsbesvären. Så den här gången har jag gått ut på facebook, massspammat SMS till alla jag kunde komma på och nu skrivit ett inlägg i bloggen. Så nu har jag gjort vad jag kunnat, hoppas jag.

2 kommentarer:

  1. Grattis grattis. Mysigt med tillökning.Vi trogna kunder får väl snällt boka in oss på en ersättare av något slag. Hoppas att du får en fin o lugn graviditet och kommer åter till oss stammisar så snart du kan. Kram från Hästnäset

    SvaraRadera