söndag 13 juni 2010

Utprovningskit

En del kunder upplever jag tycker att utprovningskitet är ett slöseri med tiden, särskilt när det är lite kö naturligtvis så man inte kan få sitt kit rakt på en gång. Och självklart får man beställa sina boots precis som vanligt om man vill! Men det som talar för utprovningskitet är att det bara skiljer 3mm i längd och bredd på varje storlek, det är alltså väldigt svårt att mäta precis rätt. Enligt min erfarenhet är det dessutom ovärderligt att kunna jämföra passformen hos de olika storlekarna.
Men allt det är bara personliga åsikter, statistiken talar dock sitt tydliga språk; jag har inte fått tillbaka ett enda par som sålts efter att kunden först lånat hem provbootsen! Annars är det inte ovanligt att man byter storlek eller modell eller rentav returnerar men om jag skall tolka den totala frånvaron av byten eller returer så är det att de som använt sig av provbootsen innan köpet av Glove har varit 100% nöjda med sitt köp sedan!
Därmed inte sagt att alla som lånat hem provbootsen sedan har köpt Glove men de som inte hittat en storlek som passar har ju då undvikit ett felköp vilket kan vara nog så ovärderligt för det tar ju både tid, energi och pengar.

Jag nämnde att det varit kö på provkitet men nu håller jag på att få hem fler provboots för att förhoppningsvis dra ned på kötiden till ett minimum. Helst vill jag ju ha nåt exemplar hemma av alla storlekar, jämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar