fredag 6 augusti 2010

Saluhästvisning

Nu är jag ordentligt nervös och undrar lite vad jag har gett mig in på!
Igår kväll när jag surfade runt snubblade jag över en annons om saluhästvisning i Kramfors. Jag har varit där förut som utställare och funderade lite på när de skulle hålla den i år. Så visade det sig att det är nu på lördag!!
Men jag chansade och ringde och vi fick plats! Så nu är Kirah och Ironia anmälda att visas upp imorgon! Jag har fått tag på hästtransport, kompisar som ställer upp och hjälper till på olika sätt och allmänt fixat och donat inför imorgon. Men nu när jag börjar känna att det faktiskt kommer att bli av börjar nerverna krypa fram och göra sig påminda.
Hur kommer det gå att köra båda hästarna ned dit, ca 3 timmar enkel väg. Visa upp dem på en främmande plats inför främmande folk. Tänk om ingen är intresserad? Tänk om jag får seriöst intresserade på båda hästarna? En himla tur att det kom så hastigt för annars hade jag varit ett vrak i veckor!
Jag har skrivit förut att jag lagt ut båda hästarna på annons eftersom jag inte klarar av att bestämma mig för vem av dem jag skall sälja och så är det verkligen fortfarande. Det är skitjobbigt att försöka bestämma sig för vilken av ens vänner som skall flytta men samtidigt känns det som att jag då får mer tid över till de andra. Nu är det ju så att Kirah inte ens är inriden klart eftersom jag helt enkelt inte haft tid och det gnager på mig, hon förtjänar bättre och kommer att bli en helt fantastisk ridhäst oavsett om det blir hos mig eller någon annan.

Håll tummarna för mig och hästarna imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar