torsdag 19 augusti 2010

Te med honung

Jag har insjuknat hastigt i en rejäl förkylning och är alldeles dimmig i huvudet. Jag skall försöka packa ihop några paket som kan gå iväg i eftermiddag men först måste jag vila lite så jag inte gör så många fel när jag packar...
För övrigt vet åtminstone en del av mina verkningskunder att jag är en tedrickare och det passar ju bra nu när jag är förkyld, te med honung är ju jättebra när man har ont i halsen. Jag pimplar nog närmare 2 liter om dagen nu tror jag. Dock har jag haft teköparstopp i snart två år och det börjar märkas nu, jag är nere på bara nio sorter!! Men då har jag fått te i present också under den här tiden, det är ju lite fusk ;-)
Målet är att bara ha fem sorter så att de får plats i mina teburkar eftersom te håller sig mycket bättre när det förvaras lufttätt. Plus nån sort med pås-te naturligtvis. Hur jag nu skall klara det...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar