lördag 7 augusti 2010

Visade hästar

Det gick ganska bra! Jag har med mig båda hästarna hem men även en massa positiva kommentarer, framför allt om Kirah men även om Ironia. (Och dessutom, hur bra är det egentligen att impulsshoppa häst? Jag har åtminstone visat att vi finns så ser vi om det resulterar i något.)
Däremot var en övervägande del av hästarna halvblod eller hopp-ponnies med ryttare som red i vita ridbyxor och galopperade större delen av sina fem minuter så jag kände mig minst sagt som en udda fågel i mina blåjeans och långa tyglar, men Ironia var lite nervös och pigg så det blev faktiskt några varv vardera i galopp bara för att hon var på humör och för att visa att vi faktiskt kunde :tumup:
Kirah visade jag vid hand bara men hon fick faktiskt skutta över ett litet hinder också och visade både hur fint hon kunde trava och hur fint hon kunde lyssna på mig, hon visade sig från sin bästa sida helt enkelt! Det var någon i publiken som tyckte det var coolt när Kirah gick direkt från en fin vägvinnande trav till halt bara för att jag gjorde det. Då blev jag lite glad :)

Men när allt var över kände jag mig som en sladdrig spaghetti och det tog mig 2 timmar att samla mig nog för att vi skulle kunna börja packa oss hemåt och då fick jag äta upp det jag sagt om att Kirah var lättlastad. Hon bara stod där i säkert en kvart och rubbade sig inte ur fläcken... Så himla typiskt! Men vi var sist ut att fara vid det laget så jag behövde åtminstone inte känna allas ögon på oss...

Det enda jag ångrar är att jag glömde kameran, jag hade fått låna en fin systemkamera för att ta riktigt fina bilder men det slutade med att jag inte ens fick med mig kameramobilen! Surt när hästarna var så uppsnoffsade och fina!

2 kommentarer:

  1. Vad skoj att det gick bra och att du är nöjd! Har aldrig varit på saluhästvisning.. jag tycker du var jätteduktig som vågade visa upp dina hästar, jag har scenskräck och skulle skaka sönder, haha.

    Hoppas det leder till någonting bra nu! Synd du inte hade kamera med.

    //Linda, Västergissjö

    SvaraRadera
  2. tack snälla!
    Jo, hade jag haft lite mer tid på mig att fundera hade jag nog fegat ur...
    Om inte annat var det en bra träning för oss alla tre tror jag att fara iväg på ett event sådär. Kirah som aldrig ens varit in på en ridplan nån gång och nu vart det inför publik och högtalare och allt möjligt! Grymt psyke på den hästen!

    SvaraRadera