torsdag 16 december 2010

nya webbutiken

Jag känner mig lite som Gandalf i Sagan om ringen, när han i filmen säger "for a thousand years I've walked this earth, and now I'm out of time"
Plötsligt small det bara till och gamla webshopen skulle stänga ned innan jag hunnit klart med den nya! Fördelen med den nya är att den är mycket billigare i drift än min gamla, nackdelen är att jag måste lägga upp den själv! Det lät bra och enkelt i teorin men let's face it, jag har inte hunnit med.
Den gamla webshopen stängdes ned idag och den nya har kommit upp men än ser den inte mycket ut för världen. Valuta, skatter och språket är fixat men allt är inte översatt och en del måste justeras

För övrigt är "hyllorna" fortfarande tomma och Köpvillkoren och storleksguiden skall ju finnas lättillgängligt... Jag vill gärna fixa till så det blir fint också när jag väl flyttat klart.
Men om ni vill tjuvkika så ligger den här http://naturligahovar.se/prestashop/

Jag har beräknat att butiken kan köra på för fullt till helgen igen, då får jag även påfyllning av hästbootsen :-)

Sen fick jag en spark i baken av en kompis som tyckte det var dags att uppdatera hemsidan. Jag vet, den har sina fel och brister och jag jobbar på en helt ny men det har fått stå tillbaka eftersom jag hade en deadline på butiken. (och haft grymt mycket att göra förutom dessa två projekt!)
Tills vidare blir det väl en upprustning igen, plocka bort inaktuell information och visa att jag lever. Det är lätt att glömma sånt när jag uppdaterar här på bloggen mer regelbundet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar