måndag 17 januari 2011

Bilder


Jag har tagit bilder som jag velat visa men inte hittat sladden så jag kunnat överföra. Så nu blir det lite ketchup-effekt av det hela

Zelda spelar nyckelharpa med sin morfar, min pappa.

Kirah till vänster och Ironia till höger. Bättre ljus än såhär får vi inte vid den här tiden på året, tyvärr. Det kanske inte syns men båda hästarna har bettlöst träns av lindelltyp. Mor min tycker jag är lite galen som rider in hästen på bettlöst men principen är ju densamma och om hon inte lärt sig vad tygeltagen betyder är det lika kört i vilket fall.
Hönan som ligger på ägg, den tokan... Jag har gjort ett litet hus av liggunderlag och gaffatejp som jag täckt med ett lager halm för att hjälpa henne att hålla värmen lite grann.

Mitt nuvarande stickprojekt, Yggdrasil-filten. Det är växtfärgade garner som min mormor ville väva en filt av men jag kan inte väva och hittade ett snyggt mönster på en stickad filt. Så det kommer ta en liten stund men jag tror det blir bra i slutändan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar