lördag 8 januari 2011

Jag har haft en väldigt händelserik vecka...
Först och främst fortsätter framgångarna med Kirah, tack vare att det är något lättare att hitta någon att rida ut med såhär på jullovet har jag tappat räkningen på hur många gånger hon har blivit riden på. Kanske fem? Och det går bara bättre och bättre! :-)
I förrgår fick vi snöstorm och trots att vi bara varit borta några timmar hade snön drivit så vallarna var meterhöga över vägen och vi körde ned i diket på vägen hem från mina föräldrar. Tur i oturen var det bara några meter ifrån en av våra jättesnälla grannar så han inte bara drog upp oss ifrån diket med sin traktor utan körde även före oss med snöslungan hela vägen hem. Annars hade vi övervägt att återvända till Getgården för det fanns inte en chans att vi skulle kunna köra genom det där...
Så idag har jag har åkt spark med Zelda i en sparklåda en liten vända, väldigt poppis! Och sedan red jag ut längs vägen med Elin. Vi mötte en skoter på vägen och jag var för upptagen med att vara oberörd inför unghästen för att skälla ut gubben. Visst vet ni att det är OLAGLIGT att köra skoter någon annan stans än på MÄRKTA skoterleder? *mutter*
Men Kirah är en pärla och blev visserligen orolig, men lite godis så hon skulle slappna av plus att jag var så oberörd jag bara kunde så gick hon förbi utan problem. Visserligen ökade hon till trav innan hon var förbi men inget värre än så och nästa gång går det ännu bättre.

Sist men inte minst, en av hönorna har lagt sig på ägg! Jag hade inte alls tänkt det för det är ju så kallt och mörkt men det är klart, jag har ju en extralampa på tajmer så de skall lägga ägg och då finns ju risken... Så nu skall jag göra vad jag kan för att få upp värmen i hönshuset så får vi se om det blir några kycklingar. Hon har då inte tänkt rubba sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar